Service
Det rätta svaret på varje fråga!
1. Kan jag trycka artiklar med min företagslogotyp?

Ja, och i alla former och färge samt med olika behandlingsprocesser, allt från tryck till gravyr. Vår kostnadsfria grafiska service utför gärna utformningen av din reklamartikel – du behöver då bara skicka oss din logotyp.
Finns ingen sådantill hands? inget problem: även här hjälper vår grafiska service dig!
För alla som själva vil utföra utformningen av sina kampanjprodukter har vi inkluderat knappen "Designa nu" för varje artikel. Här kan du ladda upp din logotyp och placera den direkt på reklamartikeln – också mycket användbart som förhandsvisning!
Om du har ytterligare frågor om grafik och tryck – ring oss! Annars hittar du ännu mer detaljerad information här.

2. Hur får jag min logotyp på artikeln?

Det beror helt och hållet på din logotyp och dina önskemål! Vi erbjuder en mängd olika behandlingar som skiljer sig åt både i fråga om teknik och slutligt utseende.
På vår ämnessida för detta område hittar du allt du behöver veta, inklusive några videoklipp som hjälper dig att förstå de enskilda procedurerna.

3. Hur kan jag skicka er min logotyp?

Återigen har du valet. Det enklaste sättet för båda parter är om du använder uppladdningsfunktionen
som vi har integrerat i logotypverktyget och i produktförfrågningarna.

Du kan självklart också skicka din logotyp via e-post. Om du bestämmer dig för att skicka med posten,
skicka då designen på ett USB-minne eller en bränd CD-skiva. Eftersom vi behöver dina data i elektronisk form räcker det tyvärr inte med ett fax.

4. Hur beställer jag?

Hur du vill! Det enklaste sättet är via vår webbutik: Du väljer helt enkelt dina varor, beställer önskad kvantiteten och tryckalternativ och beställer.

Vänligen notera de minsta orderskvantiteterna (förutom vid provordrar) < br> Det går snabbare om du ringer oss på 08-44 68 04 27 – dessutom får du då också avnjuta den personliga servicen hos våra specialister på PR-produkter!

Du kan självklart också beställa via e-post, fax eller post.

5. Tar ni emot särskilda önskemål?

Med nöje! Om du inte hittar exakt vad du söker i vårt sortiment på 18.000 artiklar, tveka inte att kontakta oss. Oavsett vad du kan tänka dig, kan vi troligtvis göra det till en verklighet.

VårtService-Team ser fram emot ditt samtal eller e-post!

6. Kan ni hjälpa mig att leta?

Naturligtvis gör vi det gärna! Oavsett om du redan har idéer eller fortfarande letar har vårt erfarna serviceteam hittills alltid funnit den perfekta reklamartikeln.

Fråga bara utan förpliktelse via telefon (08-44 68 04 27) eller e-post (info@giffits.se)!

7. Finns det även kataloger hos Giffits?

I grunden erbjuder vi gärna våra kunder kundkataloger att bläddra i. Efterfrågan på våra kataloger har överträffat våra förväntningar. Nu väntar vi på en ny utgåva. Använd gärna vår omfattande servicefunktion direkt i webbutiken.

8. Hur beställer jag prov?

Här kan du välja mellan olika sätt – välj helt enkelt det som är lämpligast för dig. Använd antingen motsvarande knapp på produktsidan och slutför ordern via kundvagnen eller kontakta oss via telefon, e-post eller fax.

9. Kan jag låta trycka prov?

Det kan du! Du kommer emellertid att avkrävas förtryckskostnader (installations-, film- eller programmeringskostnader, samt bearbetningskostnader för provet) som är avsevärt högre än provartikelns styckepris. Om du beställer motsvarande reklamartiklar från oss enligt provet kommer de redan betalade filmkostnaderna naturligtvis att räknas av.

10. Finns det rabatter?

Ja, faktiskt flera: När du betalar i förskott får du 2 % rabatt. Det blir ännu billigare om du beställer stora mängder och har ett tidsfönster på 3-4 månader – då kan vi leverera direkt från Fjärran Östern. Våra rabatter beräknas alltid på totalbelopp inklusive fraktavgift.

11. Vilka betalningsalternativ har jag vid order online?

Betalningen av din order sker enligt den betalningsmetod som föreslås i orderprocessen. Det finns följande betalningsalternativ: Betalning på konto och betalning i förskott. Vänligen förstå att Giffits GmbH förbehåller sig rätten att utesluta vissa betalningsmetoder beroende på resultatet av verifieringen av dina uppgifter (kreditkontroll).

Betalning på faktura
Beställ bekvämt på faktura och betala fakturabeloppet inom 14 dagar efter mottagandet av varorna. Fakturabeloppet som ska betalas finns i fakturan skickad till dig efter leveransen. Fakturan skickas vanligtvis till dig via e-post, vi skickar endast fakturan per post vid begäran.

överför beloppet genom att ange fakturanumret till:

Mottagare: Giffits GmbH
Bank: Commerzbank
IBAN: DE70200400000629500000
BIC: COBADEFFXXX


Om du betalar betalningen för sent debiterar vi påminnelser och ränta.

Betalning i förskott
Du väljer betalningsmetod ”förskottsbetalning” inom orderprocessen. För betalning av förskottsbetalning, se förhandsbetalningsfaktura som skickas till dig via e-post. I förskottsfakturan hittar du en betalningsperiod med sista datum. För oss är det väldigt viktigt att du följer detta så att vi tillverkar dina varor i tid och att leveransdatumet inte ändras. produktionen av dina varor kommer inte att börja innan beloppet har mottagits på något av våra konton nedan.

Vänligen överför beloppet på förskottsfakturan med fakturanumret till:

Mottagare: Giffits GmbH
Bank: Commerzbank
IBAN: DE70200400000629500000
BIC: COBADEFFXXX

12. Vilka är betalningsalternativen?

Du har möjlighet att betala i förskott och få 2 % rabatt. Om du redan har beställt från oss kan du i vissa fall även betala per faktura.

Fråga oss bara! Ett undantag för detta är provordern, som alltid faktureras (tryckmönster faller ej i denna kategori).

13. Vilka är portokostnaderna?

Transportkostnader är olika beroende på föremål samt på vikt och volym. Vid order av flera artiklar kan vi tyvärr inte garantera att transportkostnaderna beräknas gemensamt. För provorder gäller en schablon som består av porto- och administrationskostnader.

14. Är portokostnaderna inräknade i ordern?

I erbjudandet visas vanligtvis inte kostnaderna ännu. När du beställer i webbutiken ser du transportkostnaden i sista steget.

15. Vilka är leveranstiderna och vart levererar ni?

Om det inte finns några frågor om uppdraget vare sig från dig och oss tar det vanligen mellan 15 och 30 arbetsdagar för kampanjartiklarna att komma fram. mer detaljerad information finns i webbutiken direkt på respektive artikel. I din orderbekräftelse får du ett beräknat leveransdatum. Vart i världen leveransen ska skickas bestämmer du själv – från vår sida finns inga begränsningar.

16. Kan jag lagra varorna hos er tills jag behöver dem?

Gärna! Om du inte vill ha dina reklamartiklar per omgående eller om endast en del av varorna ska levereras direkt – vårt lager står till ditt förfogande!

17. Kan jag beställa under minsta kvantitet?

Som regel tyvärr inte. På grund av minimikvantiteterna kan vi beräkna rättvisa priser för dig och tydligt skilja oss från detaljhandeln. Vi ber därför om förståelse för att lägre kvantiteter än så endast medges i undantagsfall, samt att vi då måste låta dig som kund stå för tillhörande merkostnad. Undantaget är provordern. Den motsvarande knappen finns i vår butik på produktsidorna.

18. Kan jag byta ut en order om jag inte gillar den?

I princip kan efterbehandlade produkter såväl som alla order inte bytas ut av företag. Privatpersoner har möjlighet att byta ut icke-efterbehandlade produkter inom 14 dagar. Vid order inklusive efterbehandling får du en digital förhandsvisning innan vi skickar dina föremål till tryck. Bara när du godkänner denna startar vi den faktiska produktionen – så att du i slutändan får exakt den kampanjprodukt du har tänkt dig. naturligtvis har du också möjlighet att beställa ett prov i förväg. Detaljerad information om ångerrätten finns i vår Allmänna villkor.

19. Hur kan jag reklamera?

Trots största noggrannhet händer det ibland att vissa saker är defekta eller att något inte stämmer med färg eller tryck. Då har du givetvis möjlighet att reklamera hos oss. Ring eller maila bara till din rådgivare för reklamartiklar! Vi diskuterar gärna detaljerna med dig personligen – tillsammans hittar vi säkert en lösning. mer information om reklamationer finns i våra Allmänna villkor.

20. Vad kan jag göra om jag har problem med presentationen av webbplatsen?

Kontakta oss! Antingen via telefon på 08-44 68 04 27 eller via e-post på info@giffits.se. Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt.

21. Hur kommer varorna till mig?

Om du beställt hos oss och vi tillsammans har kommit överens om tryck och uppdrag, så fixar vi resten. Vi sköter allt, från framställning och tryck till leverans. naturligtvis informerar vi dig i förväg om beräknad leveranstid.